سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها جزو مشاغلی اند که دارای تردد زیاد مشتری روزمره هستند. مدیریت این مشتریان شاید برای شما به عنوان صاحب کسب و کار فروشگاه سوپرمارکت کار سختی به نظر برسد، اما کاپنل راهکاری عالی و سریع برای مدیریت مشتریان شما فراهم آورده است.
ولی اجازه بدهید اول به شما بگوییم از بانک مشتریان خود چه استفاده ای میتوانید بکنید.
الف – اظهار مشتری !
* روزهایی که جنسی خاص به فروشگاه خود آورده اید، مثلا برخی از مشتریان ما همچون فروشگاه های زنجیره ای ماهیانه اجناسی با نرخ تنظیم بازار ارائه میکنند که با استفاده از بانک مشتریان خود ، اکثرا در همان ساعات اولیه کل جنس خود را به فروش میرسانند.
* روزهای کسادی بازار را هیچ کس دوست ندارد، میتوانید اگر خدای نکرده چند روز در سال دچار مراجعه کم مشتری شدید، با ترفند اظهار مشتری، مشتریان وفادار خود را به سمت فروشگاه بکشانید!. برای این منظور میتوانید به بهانه های مختلف کوپن تخفیف در نظر بگیرید و برای بانک پیامک مشتریان خود ارسال کنید. مثلا به مناسبت روز دختر!
* ارسال تبریک در روزهای خاص! برای من خیلی خوشایند است اگر فروشگاهی که از آن خرید میکنم، در مناسبت های خاص به یادم باشد و مرا با یک پیام غافلگیر کند! حتما سعی میکنم حداقل همان روز خودم را در آن فروشگاه نشان بدهم، حتما خرید خوبی هم خواهم کرد.
* تبریک روز تولد! خاص ترین روز هر فرد روزی است که پا به این دنیا گذاشته، در این رقابت از بقیه سازمان ها عقب نمانید، خیلی خاص است اگر شما بعنوان فروشگاه خاص مشتری خودتان، برایش تبریک روز تولد بفرستید! یقین داشته باشید نام شما را از یاد نخواهد برد!
ب – ارتباط مستقیم با مشتری
از مشتریان خود بخواهید مستقیما از طریق پیامک درد و دل خودشان را در مورد کارکنان تان با شما در میان بگذارند. این مورد را هم میتوانید از طریق پیامک از آنها بخواهید.
ج – تشکر
از اینکه با ما همراهید سپاسگزاریم! سپاسگزاری معجزه میکند. امتحان کنید! سالی یک بار بدون مناسبت خاص به مشتریان خود بگویید که دل تنگ شان میشوید و از اینکه با شما هستند خوشحالید.
د – یادآوری !
به مشتریان خود یادآوری کنید تا برای تسویه حساب اقدام کنند. حتی برای مشتریانی که خیلی وقت است از نقد شدنشان ناامید شده اید، یادآوری در سامانه تعریف کنید که ماهیانه به آنها – با ذکر مبلغ بدهی – پیامک ارسال شود! مطمئن باشید از رو میروند و تسویه میکنند.. .
خ – خلاقیت!
هزاران فکر و ایده ممکن است به ذهن تان برسد، ما به شما راهکار میدهیم که بدون دردسر لیستی از مشتریان خود به همراه تاریخ تولد، جنسیت و … داشته باشید، میتوانید خلاقیت به خرج بدهید و هر استفاده ای که به ذهنتان میرسد از این لیست بکنید.
و اما راهکار کاپنل برای مدیریت مشتریان شما
ما در کاپنل بخشی به این منظور در نظر گرفته ایم که میتواند پس از ارسال پیامک از سمت مشتری به شماره اختصاصی شما، نام، تاریخ تولد، جنسیت و یا هر گزینه دیگری که ارسال شده است را در یک دفترچه تلفن برایتان ثبت کند.
بعنوان مثال:
با فرومول زیر یک پیامک به شماره 5000295746 بفرستید.
عدد 101 + یک فاصله + نام و نام خانوادگی شما + خط فاصله + تاریخ تولدتان با فرمت 13xx/01/01
مثال صحیح:
101 محمد محمدی – 1370/01/08
پس از این کار، در دفترچه تلفنی که تعیین کرده ایم، در سامانه ما، یک سطر با شماره همراه شما، نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد شما ایجاد میشود، همچنین یک پیام با متن دلخواه شما، مبنی بر تایید عضویت مشتری در باشگاه مشتریان یا سامانه اطلاع رسانی برای مشتری شما ارسال میگردد.
البته شما میتوانید از مشتری خود بخواهید گزینه های بیشتری علاوه بر تاریخ تولد مثل جنسیت و… برایتان ارسال نماید.
همچنین میتوانید تعیین کنید که مشتری با ارسال یک عدد دیگر، هرزمان بخواهد عضویت خود را لغو نماید.
در این راهکار زحمتی که بر گردن شماست، تنها چاپ یک کاغذ یا بنر و نصب آن در فروشگاه است و ثبت آن تماما بصورت خودکار توسط سامانه انجام میشود.
امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله راهکاری برای بهبود عملکرد فروشگاه شما با استفاده از سامانه پیامک انبوه ارائه داده باشیم.
همواره پشتیبانی آنلاین و تیکتینگ کاپنل در خدمت شما عزیزان است.