جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفر تا صد وب سرویس پیامک

همین حالا وب سایت یا اپلیکیشن خود را به وب سرویس پیامک مجهز کنید. وب سرویس پیامک کاپنل به شما کمک می‌کند وب سایت یا اپلیکیشن خود را به سامانه جامع خدمات پیامکی کاپنل متصل کرده و مدیریت ارسال و دریافت پیامک‌های خود را مستقل از پنل پیامک و به صورت شخصی سازی شده، انجام دهید. 

وب سرویس پیامک چیست و چه کاری انجام می­دهد؟

یکی از مهم ترین کاربرد‌های سامانه پیامکی کاپنل، اتصال آن به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی برای ارسال خودکار پیامک در زمان‌های تعیین شده است. رایج ترین مثال آن را می‌توان در یک خرید اینترنتی مشاهده کرد، زمانی که پیامکی مبنی بر “ثبت سفارش ” و پیامکی از “بانک” جهت کسر موجودی حساب شما در فاصله کوتاهی از هم ارسال میشود. این پیامک‌ها به صورت خودکار و از طریق اتصال بین سامانه پیامکی و وب سایت‌ها از طریق وب سرویس پیامک انجام می‌شود. برای این کار دیگر نیازی به ورود به سامانه پیامکی وجود ندارد و مدیریت تمامی‌اتفاقات در سایت یا اپلیکیشن شما انجام می‌شود. برای مجهز کردن سیستم‌ها به وب سرویس پیامک، تیم فنی کاپنل، مستندات وب‌سرویس را به رایگان در اختیار شما قرار داده است. برای پیاده‌سازی موفق وب سرویس نیاز به دانش برنامه نویسی و اطلاعات کافی در این زمینه وجود دارد، اما نگران نباشید، پشتیبانی تخصصی و ۲۴ ساعته توسط تیم مجرب کاپنل در کنار شما خواهد بود.

کاپنل

روش های اتصال به وب سرویس پیامک

کاپنل

ماژول اختصاصی پیامک

اگر وب سایت یا اپلیکیشن شما به صورت اختصاصی کدنویسی شده است، می‌توانید به راحتی ماژول پیامک اختصاصی را بر اساس زبان‌های رایج برنامه‌نویسی، پیاده‌سازی کنید. وب سرویس پیامک کاپنل از زبان‌های php، C#، nodejs، Restful، VB.net پشتیبانی می‌کند. نمونه کدهای هر کدام از زبان‌های برنامه نویسی را می‌توانید در صفحه مستندات مشاهده کنید.

افزونه و ماژول پیامک

اگر سایت شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس یا جوملا نوشته شده است، بهترین راه اتصال به سامانه پیامکی کاپنل، استفاده از افزونه و ماژول پیامک است. تیم فنی کاپنل، افزونه‌هایی برای دسترسی شما به وب سرویس پیامک در نظر گرفته است که می‌توانند سایت شما را به سیستم پیامکی مجهز کنند. برای مشاهده لیست افزونه و ماژول‌هایی که سامانه کاپنل پشتیبانی می‌کند به صفحه افزونه‌ها مراجعه کنید.

برقراری ارتباط با API پیامک کاپنل

API کاپنل تخصصی ترین API پیامکی است که از این ۳ طریق می­توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

RESTful

soap

RPC

امکانات وب سرویس کاپنل

مدیریت ارسال و دریافت پیامک

ارسال خطوط بلک لیست

وب سرویس OTP

افزونه و ماژول اس ام اس

ویژگی های وب سرویس کاپنل

کاپنل

کاربردهای وب سرویس پیامک

فروشگاه های اینترنتی

ایجاد اطمینان برای مخاطبان در فروشگاه‌های اینترنتی امری بسیار ضروری و رقابتی محسوب می‌شود. ارسال پیامک در پروسه خرید می‌تواند تا حد زیادی خلایی که در اثر فاصله بین مشتری و فروشنده در فروش اینترنتی پدید آمده را جبران کند و حس اعتماد را در مشتری نگه دارد. اینگونه پیامک‌ها با امکاناتی مثل “ثبت نام آنلاین” ، “ارسال کد فعالسازی” و “وضعیت گیری سفارش‌ها” از طریق وب سرویس پیامک کاپنل ارسال می‌شوند. برای مشاهده لیست کامل متدها در وب سرویس پیامک کاپنل به صفحه مستندات مراجعه کنید.

فروشگاه های اینترنتی
دستگاه های حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب

با مجهز شدن سیستم های حضور و غیاب به وب سرویس پیامک، کارمندان و مدیران می­ توانند از ساعت ورود و خروج و همچنین میزان تاخیر به صورت پیامک آگاهی کسب کنند. این اطلاع رسانی می­تواند به این صورت تنظیم شود که اگر در ماه بیشتر از ساعت تعیین شده تاخیر وجود داشته باشه پیامک اطلاع رسانی آن برای مدیر مجموعه ارسال شود. همچنین در مدارس در صورت تاخیر یا غیبت دانش آموزان برای والدین آنها پیامک ارسال شود. برای این کار متدهایی در کاپنل در نظر گرفته شده است که برنامه نویسان شما می­توانند با دانش خود به آن دست پیدا کنند.

سیستم های اتوماسیون

با افزودن قابلیت ارسال پیامک از طریق وب سرویس به سیستم‌های اتوماسیون اداری، می‌توانید همزمان با ارسال نامه یا درخواست یک پیامک جهت اطلاع از آخرین وضعیت درخواست برای مخاطب ارسال کنید. این قابلیت باعث می‌شود ارباب رجوع در وضعیت‌های مختلف از درخواست یا نامه خود از طریق پیامک مطلع شده و از مراحعه حضوری برای پیگیری بی نیاز شود. همچنین متصدی مربوطه که نامه به او ارجاع داده می‌شود نیز می‌تواند پیامک دریافت کند. این پیامک‌ها با استفاده از امکاناتی مثل “وضعیت گیری سفارش‌ها” و “ارسال پترن” از طریق وب سرویس پیامک کاپنل ارسال می‌شوند. برای مشاهده لیست کامل متدها در وب سرویس پیامک کاپنل به صفحه مستندات مراجعه کنید.

سیستم های اتوماسیون
اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ها

نیاز اپلیکیشن ها برای دسترسی به بانک شماره تلفن های کاربران، ایجاب می­کند از وب سرویس پیامک استفاده کنند. کاربران برای استفاده از اپلیکیشن ها و احراز هویت موظف به وارد کردن شماره تماس هستند و اپلیکیشن ها از این شماره تماس ها برای ارسال پیامک های ضروری مثل پرداخت موفق، تائید سفارش، وضعیت ارسال محصول، لینک نسخه جدید برنامه استفاده می­کنند. برای این کار کافیست اپلیکیشن ها از طریق API تخصصی کاپنل به وب سرویس پیامک آن متصل شده تا پیامک هایی مثل کد احراز هویت کاربران در کمتر از چند ثانیه برای آنها ارسال شود.

سیستم های حسابداری و انبارداری

پیامک‌هایی که پس از تراکنش‌های مالی از سمت بانک ارسال می‌شوند یکی از امکانات کاربردی وب سرویس پیامک می‌باشد. با فعالسازی سامانه کاپنل و اتصال از طریق API به سیستم‌های مالی و حسابداری خود به راحتی می‌توانید پیامک‌های سیستمی‌ارسال کنید. ارسال پیامک‌هایی مبنی بر صدور فاکتور، سر رسید چک‌ها، یادآوری بدهی‌ها و قراردادها با استفاده از وب سرویس پیامک ممکن می‌شود. “ارسال دوره ای و زمان دار” ، “ارسال به دفترچه تلفن” و “ارسال به بانک‌ها” از دسترسی‌های وب سرویس پیامک کاپنل هستند که برای این کار به شما کمک می‌کنند. نمونه کدها و مستندات وب سرویس را می‌توانید از صفحه مستندات دریافت کنید.

سیستم های حسابداری و انبارداری
کاربرد وب سرویس پیامک در CMS ها

کاربرد وب سرویس پیامک در CMS ها

استفاده از CMS های محبوبی مثل جوملا و وردپرس برای مدیریت محتوای انواع سایت ها رایج است، به همین دلیل سامانه پیامک کاپنل این امکان را قرار داده که بتوانید CMS خود را به وب سرویس پیامک کاپنل متصل نمایید و سایت خود را مجهز به ارسال و دریافت پیامک کنید. این امکان در قسمت های متفاوتی مثل خبرنامه پیامکی، ارسال تخفیف ها، مسابقات و نظرسنجی، باشگاه مشتریان و … کارایی داشته و باعث حفظ ارتباط شما با مشتریانتان می­شود. جهت استفاده از وب سرویس کاپنل و آشنایی با نمونه کدهای آن به این صفحه مراجعه کنید.

سیستم های امنیتی

سرعت انتقال هشدار یا بروز یک رخداد امنیتی بسیار اهمیت دارد و تاخیر در اطلاع یافتن از اتفاقات غیر مترقبه، می‌تواند باعث خسارت شود. با اتصال به وب سرویس پیامک کاپنل از آنتی ویروس‌ها و فایروال‌ها و همچنین تمام نرم افزارهای امنیتی در زمان‌های تعیین شده خصوصا بروز مشکلات، پیامک دریافت خواهید کرد. این ویژگی می‌تواند برای سیستم‌های امنیتی مثل دزدگیر ماشین یا درب فروشگاه نیز کاربردی باشد و وضعیت موجود را پیامک کند. تمام دسترسی‌های لازم وب سرویس پیامک به شما داده می‌شود و در صفحه مستندات وب سرویس قابل مشاهده است.

سیستم های امنیتی
احراز هویت

احراز هویت

وب سرویس پیامک کاپنل به شما کمک میکند احراز هویت کاربران با استفاده از موبایل (Verification Code) با سرعتی بسیار بالا انجام شود. کاربران پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سایت شما، پیامکی حاوی کد فعالسازی برای احراز هویت دریافت می‌کنند که سرعت ارسال این پیامک‌ها بسیار نقش تعیین کننده ای در تبدیل مخاطب به مشتری دارد. این نوع احراز هویت که از طریق وب سرویس پیامک انجام می‌شود، به امنیت سیستم کسب و کار شما کمک بزرگی خواهد کرد. ورودهای دومرحله ای و کدهای OTPنیز از روش‌های احراز هویت هستند که به صورت پیامکی ارسال می‌شوند.

سیستم های CRM

پیامک یک ابزار کاربردی در مدیریت ارتباط با مشتریان به شمار می‌رود و به همین دلیل امکان اتصال وب سرویس پیامک به سیستم‌های CRM از طریق API تخصصی کاپنل فراهم شده است. با اتصال نرم افزار CRM خود به سامانه پیامک کاپنل می‌توانید به گروه‌های مختلف مشتریان خود پیامک‌هایی در قالب تبریک، خبرنامه، تخفیف و … ارسال کنید. با این کار نیازی به انتقال داده‌های خود به سامانه پیامک ندارید و پیامک‌ها با دسترسی‌هایی که از وب سرویس پیامک کاپنل به شما داده می‌شود مثل “ارسال به دفترچه تلفن” به طور مستقیم و اتوماتیک از سامانه CRM ارسال خواهد شد.

سیستم های CRM
ریتارگتینگ

ریتارگتینگ

یکی از ابزارهای کارآمد و به روز در بازاریابی دیجیتال، ریتارگتینگ با استفاده از پیامک است. به این صورت که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند با استفاده از lead یا سرنخ‌هایی‌ که از کاربران در وب سایت خود دریافت کرده ‌اند، پیشنهاد‌های ویژه خود را برای آنها پیامک کنند. حتما برای شما هم پیش آمده که از وب سایتی دیدن کرده ‌اید و در آن ثبت نام کرده ‌اید اما خرید انجام نداده ‌اید. با استفاده از وب سرویس پیامک می‌توانید به این دسته از مخاطبان خود پیامکی حاوی کد تخفیف از محصول مورد نظر آنها ارسال کنید و آن‌ها را ریتارگت کنید. برای این کار نیاز به دسترسی “دفترچه تلفن” از طریق API کاپنل دارید که کاپنل این دسترسی را علاوه بر دسترسی‌های دیگر از طریق وب سرویس پیامک در اختیار شما می‌گذارد.

مشاوره رایگان

با حوصله ،
پاسخگوی همه پرسش های شما هستیم :)

مرحله 1 از 2 – کپچا

  • برای ثبت درخواست مشاوره، ابتدا تیک بالا را بزنید و روی دکمه بعدی کلیک کنید تا بتوانید مشخصات خود را ثبت کنید.

درخواست مشاوره خرید

فروش در کاپنل پایان یک معامله نیست، آغاز یک دوستی بی پایان است.

مرحله 1 از 2 - کپچا

  • برای ثبت درخواست مشاوره، ابتدا تیک بالا را بزنید و روی دکمه بعدی کلیک کنید تا بتوانید مشخصات خود را ثبت کنید.